Direktlänk till inlägg 29 januari 2007

Breaking Free

Av Jessica - 29 januari 2007 16:44

Snart är ännu en måndag över. Skönt. En dag närmare nästa helg. Längtar efter helgen otroligt mycket redan för då slipper man skolan och alla människor, om det nu inte är match med tjejerna förståss, vilket det naturligtvis är även till helgen... på lördag närmare bestämt. Hela helgerna blir förstörda när det är match på lördagarna och nu blir det tredje lördan irad! Less är baar förnamnet. Men samtidigt är det ju något jag älskar och även om inte tjejerna hade match så skulle jag säkert hamna på ladan ändå på ett eller annat sett. Utöver det så tror jag det är dags att jag "bryter mig loss" från folk runt omkring mig. Jag är äkligt trött på vissa och somliga verkar enbart vara ute efter att göra mig illa. Kanske inte fysiskt men mentalt. Tur att man har förstärkt tron på sig själv de senaste 3 åren, annars vetta katten hur man skulle te sig.Sedan så har vi ju det här med killar... Jag är less på det också. Ännu mer idag än den senaste tiden. Varför? Därför att Lina & Danne firar 9månader tillsammans. 9! det är helt otroligt. Min bästis som bytte killar som en annan bytte strumpor där ett tag har "kilat stadigt" med en kille i 9 hela jäkla månader utan att ens göra ett uppehåll eller någonting åt det hållet. Jag börjar faktiskt fundera på om dom är "attached to the hip". Jag tror inte jag har träffat Lina ensam utanför skolan på alla de här månaderna och inte verkar det vara påväg att ändras heller. Men det är väl bra att hon är lycklig.Snart tror jag att det bär av upp på ladan... fast jag är inte säker. Får se... men förmodligen så blir det hockey. Timrå vs. HV71 med Lina... och där med, Danne. Fast han skulle spela innebandy så jag vet inte riktigt om han ser hela matchen eller bara nån period... i vilket fall som helst så är det hockey pågång.Imorgon är det tisdag och jag ska ha redovisning av engelskan, en engelska som jag har gjort färdigt men inte sammanställt till 100%... det är såååå lovande.... jag har hittils bara fått MVG på det jag gjort i engelskan men jag har en vag känsla av attd te kommer att ändra den här veckan. Jag har inte ansträngt mig för 5öre på grupparbetet den här gången och det kan väl ha att göra med att jag fick vara med männsikor som jag inte tå och än mindre när dom är tillsammans. Fast helt ärligt så kan jag säga att jag inte kunde bry mig mindre om hur det går med skolan just nu. Jag har 0 intresse för ögonblicket och så lär det fortsätta ett tag framöver. Känner verkligen inte för att gå i skolan och om jag inte skulle bli påkommen av mina föräldrar och att studiebidraget skulle ryka så skulle jag skola hela dagarna. Det mina damer och herrar tyder på att jag är less på skolan och allt med den, från lärare till ämnen till skolkamrater.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 5 februari 2007 22:39

Saknar tiderna när det bara var du och jag och inga bekymmer i världen. Kommer du ihåg? Bra du, jag och gungställningen. Alltid gungställningen. Varje gång, samma mötesplats, samma blyga start och samma starka vänskap. Vi kanske inte är de bästa ...

Av Jessica - 4 februari 2007 15:21

Känslor, känslor och ännu mera känslor. Snacka om att de kan röra till det i ens huvud ibland... men det är ganska befriande också. Om 30 minuter ska jag åka upp på ishallen. Har bestämt mig för att trots allt åka upp och kolla på J18 mot Brynäs. ...

Av Jessica - 3 februari 2007 21:01

Varför är det så svårt för vissa av tjejerna att förstå att vi spelar för varandra. Det är så enkelt. Hockey är en lagsport, har så alltid varit och kommer så att förbli. Det gäller att spela för laget, varandra och för det som hela klubben står för....

Av Jessica - 31 januari 2007 21:31

Så var Januari 2007 och passerat och arkiverat. Inget särskilt hände denna månad heller mer än att vi lyckades besegra Sundsvall med 2-0, att tjejerna har satt som mål att ta sig till slutspelet i Göteborg i april och att jag fastnade för... ja, vi u...

Av Jessica - 27 januari 2007 21:58

Jahopp... snacka om höjdare :) Tjejerna spelade match idag efter a-lagets... slutresultatet skrevs till 6-1 där Maria F satte sista och tog med sig pucken ut i båset vilket förvirrade 2 av 3 domare ;P Mycket komiskt tycker jag när huvudomare Nordin b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards